Keurmerk Klantgericht Verzekeren en autoverzekering

keurmerk-verzekeren

Het Keurmerk Klantgericht Verzekeren en de autoverzekering gaan de laatste jaren uitstekend samen. De verschillende bekende verzekeraars hebben besloten dat hun producten een stuk duidelijker in elkaar zullen moeten steken, om u als klant op een goede manier van dienst te zijn. Enkele jaren geleden had nog maar de helft van de consumenten vertrouwen in de verzekeraars, iets waar de partijen met behulp van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren iets aan willen doen. Dit keurmerk wordt afgegeven door de Stichting toetsing verzekeraars (Stv), die onder andere kijkt naar de duidelijkheid van de polis.

Tientallen verzekeraars met keurmerk

Inmiddels hebben verschillende autoverzekeraars het Keurmerk Klantgericht Verzekeren in handen, waarmee ze laten zien dat ze op een heel duidelijke manier naar de klant communiceren. Voorbeelden van de verzekeraars met het keurmerk zijn Reaal en OHRA, maar ook Unigarant beschikt hier bijvoorbeeld al een tijdje over.

Verder hebben 25 verzekeraars het keurmerk al snel na de introductie gekregen. Dit geeft goed aan dat de verzekeraars het van groot belang vinden om het Keurmerk Klantgericht Verzekeren in handen te krijgen en daarmee aan te geven dat ze op een klantvriendelijke manier voor u aan de slag gaan.

Wat heb ik aan het Keurmerk Klantgericht Verzekeren?

U heeft als consument veel aan het Keurmerk Klantgericht Verzekeren, aangezien dit aangeeft dat een verzekeraar op een heel praktische manier omgaat met de dekking en bijvoorbeeld de voorwaarden. U hoeft er niet langer door eindeloze voorwaarden heen te worstelen, in de meeste gevallen staat er heel duidelijk aangegeven welke dekking u van uw autoverzekering kunt verwachten en wat er bijvoorbeeld niet tot de dekking behoort.

Heeft u een vraag over uw verzekering en heeft de autoverzekeraar het Keurmerk Klantgericht Verzekeren? Dan kunt u eenvoudig contact opnemen en zal men u zo duidelijk mogelijk antwoord geven op de vraag, zodat u daar mee verder kunt.