Beoordelingen autoverzekeraars: hier op letten

beoordeling-autoverzekeraars
Beoordelingen van autoverzekeraars op een rij zetten en benieuwd waar op te letten? Het is bijvoorbeeld verstandig om goed te kijken naar de beoordelingen van de dekking, net als naar de beoordelingen van de klantenservice en de schadeafhandeling. Dit zijn de elementen die van belang zijn om tot een goed beeld van een bepaalde verzekeraar te komen.

Beoordelingen van de dekking

Binnen de beoordelingen van autoverzekeraars is het in ieder geval verstandig om goed te kijken naar de dekking. Zijn klanten tevreden over de dekking, was er achteraf toch sprake van een aantal kleine lettertjes of bleek er iets anders aan de hand? Probeer na te gaan wat klanten vertellen over de mate van dekking, bij voorkeur in situaties die veel voorkomen. Werden de kosten netjes gedekt of was er sprake van veel onderhandelingen? Ga tevens na hoe lang het gemiddeld duurt, voordat de verzekeraar de kosten van een schade uitbetaald. Des te sneller dat is, des te minder lang u het hoeft voor te schieten.

Klantenservice en schadeafhandeling

Het is daarnaast interessant om aan de hand van de beoordelingen van autoverzekeraars na te gaan hoe klanten oordelen over de klantenservice en de schadeafhandeling. Spreekt de verzekeraar klare taal en zijn de medewerkers van de klantenservice goed bereikbaar? Wordt de telefoon snel opgenomen en hoe lang duurt het voordat er antwoord komt op een mailtje? Dit zijn zaken die van grote invloed zijn op de ervaren dekking, aangezien een responsieve verzekeraar uiteindelijk de beste service oplevert.

Tip: zelf de klantenservice van een autoverzekeraar controleren? Bel ze op met een paar algemene en gerichte vragen en stuur ze bovendien een e-mail. Ga na hoelang het duurt voordat u reactie krijgt en of de reactie naar wens is. Het is de beste methode om zelf een goed beeld te krijgen van de klantenservice van een verzekeraar die u op het oog heeft.